For more information about installing the Google Tag Manager snippet, visit our Quick Start Guide .

זהירות - נוכל לפניך ! איך להיזהר מנוכלים ? ​

כמעט כל אחד מאתנו חווה בשלב מסוים בחייו תחושה שסידרו אותו. אין חסינות לאף אחד. נוכלות זו מומחיות בפני עצמה, ונוכל טוב על פי רוב יצליח לרמות כל אחד.משכיל ומלומד ככל שיהא.

 

במסגרת משרדי טיפלתי במאות מקרים של אנשים שנפגעו מחמת הונאה.בין קורבנות הנוכלים היו אנשי תקשורת, אנשי חינוך, אנשי מסחר ואף עורכי דין.

 

יתר על כן: כעו"ד המתמחה בתביעות נגד בנקים זה עשרות שנים, טיפלתי בלא מעט מקרים של הונאות בחשבונות הבנקים (!) 

לקוחות שגילו יום אחד שכספים נעלמו מחשבונותיהם...

 

ההונאות מגוונות ביותר. הדמיון עולה על כל מציאות, ואדגים:

 

אחד מהמקרים המורכבים (והמתוקשרים חייבים לציין) בהם טיפלתי במשרדי, הוגדר בתקשורת כפרשיות "פריים מוטור" ו"סנטרל קאר".

 

במסגרת פרשיות אלו טיפלתי בקרוב למאה  קורבנות שהונו באותה שיטה: הם פנו לסוכנויות רכב, ששיכנעו אותם לרכוש רכב חדש, כאשר לטענת נציגי סוכנויות הרכב "הרכב על אוניה בדרך מחו"ל לארץ".

 

הלקוחות התרשמו מהמחיר, ובעיקר משיטת המימון:  כמעט אפס תשלום עצמי ! כל הלקוחות הופנו ע"י נציגי סוכויות הרכב לקחת הלוואות למימון רכישת הרכב, מסניפי בנק ספציפיים בהם הסוכנויות יצרו, מראש,  קשרים מתאימים עם פקידים או אף מנהלי/סגני מנהלי סניף.

 

הלקוחות שוכנעו להעביר את מלוא התמורה של הרכב לסוכנות הרכב "לשם ביצוע ההזמנה".

הרכבים - כמובן שלא הגיעו.

החלה מסכת של דחיות ותירוצים, שבתחילה שנמעו אמינים, ולקח זמן לאותם לקוחות תמימים להבין שפשוט "עובדים עליהם".

בהמשך - הסוכניות נסגרו, אנשי המכירות נעלמו כלא היו. 

והלקוחות נותרו מול סניפי הבנקים - שטענו שזה שהרכב לא הגיע לא מעניין אותם. הלקוחות חתמו על הסכם הלוואה - ועליהם לכבד אותו.

בסופה של מערכה משפטית עיקשת ויעילה - נזקי הלקוחות צומצמו בצורה דרסטית, אך לא זאת הנקודה. הנקודה הינה, כר"ל, אף אחד לא חסין מפני הונאה.

 

מה שתיארתי לעיל זו דוגמא בלבד. אחת מיני רבות.

 

מבוגרים מספרים שבעבר לחיצת יד היתה מספקת. כיום נראה כי אפילו הסכם בכתב לא מספיק...

 

אכן, נראה כאילו העולם נעשה יותר אכזרי ויותר חסר רגישות לצער הזולת.

 

על מנת להתמודד בצורה יעילה יותר עם בעיה זו, עלינו לבחון את שתי השאלות הבאות:-

 

א. מדוע אנו נופלים בפח ?

 

בד"כ, מחמת תכונות אופי של ה"קורבן":

• אמון יתר בזולת. 
• תמימות. 

• ביטחון עצמי מופרז. 

• ביישנות/עדינות לברר כראוי/להטיל ספק במצגי הנוכל. 

• חוסר ידע מספק. 

• מצוקה נקודתית.

 

ב. מה ניתן לעשות ע"מ לצמצם הסיכון להיות קורבן לנוכלות?

 

בתמצית: לפעול כפי הציווי עתיק היומין : "כבדהו וחשדהו".

 

א. חייבים להיות מודעים יותר לתכונותינו, ואם אנו "סובלים" מהתכונות שציינתי לעיל – עלינו להזהיר עצמנו שיתכן והמצג נכון,

    אבל –יתכן גם שלא !

 

ב. לעולם אין להסתפק במצג בע"פ: חובה לדרוש כיסוי בכתב למצגים שניתנים בע"פ. נתקלת בסירוב - הפסק את העסקה בטרם

    תינזק !

 

ג. בכל מקרה של ספק - חובה להתייעץ עם בעלי מקצוע !

    אם אינך בקיא בנושא- אל תסתכן בבורות שתפיל אותך בפח. לך להתייעץ עם מומחה באותו נושא.

 

ד. ברר כמה שיותר פרטים על הצד השני. ניסיונו, עברו וכדו'.

     בעידן האינטרנטי בו אנו חיים - הכל נמצא ב"רשת". יש רק לפעול לדוג את הנתונים, ולהסיק מסקנות בהתאם.

 

המסקנה:

מעט אסרטיביות לא תפוצץ שום עסקה. אין להתבייש, אין למהר, ואין להתפתות. זכרו - כבדהו וחשדהו !.

 

הכלל צריך להיות : אם יש לך ספק - אין ספק ! עליך לעצור הכל, ולהתייעץ עם מי שמבין בעניין טוב יותר.

 

עבדתם קשה על כספכם - שמרו עליו !

 

שלח

פנייתכם נתקבלה

אנו ניצור עימכם קשר בהקדם. תודה.

שם:

שדה חובה

דוא"ל:

שדה חובה

רישום לקבלת ניוזלטר:​

 

להרשמה חינם לניוזלטר :