טיפים למשכירי דירות​

משרדנו מתבקש לטפל  לעתים מזומנות בבקשות בעלי דירות המשכירים דירותיהם, שנתקלו בשוכרים שמסרבים לשלם. הבעיה מוכרת וידועה לכל מי שמכיר דירה, ולטובתם – מספר טיפים, כדלקמן:-

 

1. חובה לערוך בדיקות מקדמיות על מצבם הכלכלי של השוכרים: קבלת תלושי שכר, בדיקה באתר חשבונות מוגבלים של בנק ישראל, ולרציניים – לברר טלפונית עליהם עם המשכיר הקודם.

 

2. קבלת בטחונות - נושא קריטי. אסור להתפתות להכניס שוכר ללא בטחונות ראויים, שימזערו את הסיכונים. הביטחון הטוב ביותר (נהוג לרוב בעיקר בדירות יוקרה/נכסים מסחריים) הוא קבלת ערבות בנקאית. מאחר והוא עולה כסף ומחייב שמירת כסף בבנק ע"י השוכר, מועטים המקרים ששוכר בדירה רגילה מסכים לכך, ואזי נעזרים בטחונות חלופיים, כגון: הפקדת שכ"ד של מספר חודשים כפיקדון כספי, שטר חוב בחתימת השוכר וכן בחתימת ערבים ראויים (שחובה לבדוק אף אותם).  אסור להשכיר דירה בלי קבלת בטחונות ראויים. חד וחלק.

 

3.  לחתום על הסכם שכירות טוב, ששומר על זכויותיך: יש באינטרנט חוזי שכירות רבים. חלקם בנוסחים מיושנחם, וחלקם מנוסחים באופן גרוע, אשר לא מגן כראוי על המשכיר. מי שמנסה "לחסוך" ולהכין הסכם בעצמו או משתמש בטיוטה לא ראויה שמצא באינטרנט, מסתכן בכך שאח"כ זה יעלה לו ביוקר - גם מבחינת עגמת הנפש וגם מבחינה כלכלית. למותר לציין שאסור בשום פנים ואופן לאפשר שכירות בלי הסכם.

 

4. העברת חיובים: יש לוודא שהתשלומים לצדדי ג' (עירייה, חשמל, מים וכיוצ"ב) יעברו על שם השוכר.

 

5. להיות עם יד על הדופק: כל עוד לא מכירים היטב את השוכר, חובה להיות עם יד על הדופק. לוודא עמידה בתשלומים , שמירה על המושכר, ואי הפרעה לשכנים . אדישות ביחס לכך עלולה לטפוח על ראשכם מאוחר יותר.

 

6. תגובה מהירה באי תשלום: השוכר הפסיק לשלם? אל תישן על זכויותיך – זה יפעל כנגדך אח"כ. שוכר שנמצא בבעיות כלכליות ולא משלם שכ"ד, יעשה הכל ע"מ להאריך את השהות בחינם על חשבונך. אמון יתר בשוכר מסוג זה עלול להגדיל את הנזק הכלכלי של המשכיר ולכן יש לפעול באופן ברור ומהיר כנגדו: שיחת הבהרה, מכתב דרישה, ובמידת הצורך תביעה מהירה לפינוי. יש לדעת שיש הליך מיוחד ומהיר להליכי פינוי.

 

7. הכר את השינויים בחוק: בחודש יולי 2017 נחקק חוק שכירות הוגנת שהכניס שינויים בחוק השכירות והשאילה, וקבע סטנדרט חוקי שאין להתנות עליו. יש לדעת את השינויים שמחייבים ניסוח ראוי של יחסי הצדדים וההתנהלות במרוצת השכירות.

 

​8. פטור ממס על הכנסה משכר דירה למגורים: הפטור חל רק אם:-

✦ הדירה מיועדת לשמש  למגורים לפי טיבה;
✦ הדירה איננה רשומה בספרי העסק של המשכיר או איננה חייבת ברישום כאמור;
✦ הדירה מושכרת לשוכר שהוא יחיד, ולא חברה בע"מ !

✦ הדירה משמשת לשוכר למגורים בלבד, וברשותו של המשכיר ישנה הצהרה בכתב על כך  או לחילופין חוזה שכירות לפיו 
     ברור כי הדירה משמשת לשוכר למגורים בלבד.

 

שלח

פנייתכם נתקבלה

אנו ניצור עימכם קשר בהקדם. תודה.

שם:

שדה חובה

דוא"ל:

שדה חובה

רישום לקבלת ניוזלטר:​

 

להרשמה חינם לניוזלטר :